martes, 9 de diciembre de 2014

English Idioms - in a jiffy - fit like a glove - compare apples and oranges.

In a jiffy / Fit like a glove / Compare apples and oranges.

  1. My mother told me to finish my homework __________.
  2. The other day I bought a jacket which __________.  
  3. To compare our teacher to yours is like __________.  


Answers

  1. My mother told me to finish my homework in a jiffyMi madre me dijo que terminara mis deberes muy rápido.
  2. The other day I bought a jacket which fit me like a glove. El otro día me compré una chaqueta que me sienta como un guante.
  3. To compare our teacher to yours is like comparing apples and oranges. Comparar nuestro profesor con el tuyo es como comparar peras y naranjas.

Explanations

  • In a jiffy: very fast, very soon. Muy rápido, muy pronto.

  • Fit like a gloveto fit perfectly. Que sienta / ajusta perfectamente.

  • Compare apples and oranges: to compare two things that are completely different. Comparar dos cosas que son completamente diferentes. 

English Idioms - in a jiffy - fit like a glove - compare apples and oranges.

No hay comentarios:

Publicar un comentario